ana :)

May 27, 2010

bas ooooooo bas....!!

mase aku pegi kuantan ari tuh, aku tak teros untuk berhenti kat terminal makmur.. tapi aku berhenti dekat perumahan makcik aku.

sepanjang perjalanan..

adelah sepasang merpati due sejoli nie (eeeeee....)!
daku ingatkan orang melayu kita, rupa2nya orang dari seberang non...!!!
diorang duduk lah dekat sit seberang aku (aha.. xleh bla).
yang buat aku berdebonye, asal fon aku bunyi jek, mesti dia pandang kat fon aku, asal bunyi jep dia pandang (tgh mcg, sbb tuh bunyik jer).
gilerrrr kapak!!! pompuan mane yang tak takot!!
dalam ati aku nie, da macam2 ayat aku bace.
aku mule na ber'IMAGINASI'..
kalau2lah dia bawak keluar pisau letak kat leher aku pastuh na samun aku.. waaaa~~~~
bilelah diorang nie nak turon....~

dari JENGKA ke MARAN *tak turon lagi diorang nie!! shit!!!
mase otw MARAN ke KUANTAN!!
tetibe pasangan tadi bangon..
pergh!! gile cuak.. goyang kot aku..
rupe2nye diorang nak turon..
aaaahhhh..... lege tak terkate!!
mase bas bla dari tempat diorang berenti, aku rase na lambai2 jep..
na cakap "time kaseh sebab turon.." huhuhu

okkayh, sekarang turn aku plak nak turon.
aku pon pergilah kat driver (xdep loceng da..!)

'pakcik tolong berenti kat sungai isap kat tunas manje tuh erk..'

pakcik pon berkate..

'keje kat situ ker??'

'xdep ar.. ' (seringkas yang mungkin)

tetibe konduktor bas menyampok..

'lau keje kat situ, boleh lah abang singgah2 jap' (yeeeekkkkkk!!!!!)

aku pon..

'wat pe na singgah, bukan dapat free pon law saye keje kat situh!' (agak tinggi suare)

'bukan nak beli dik, nak pegang2 jep' (laen macam nampak)

aku diam buat dont know..

okkayh! bas dah sampai.. mase aku nak ambek segale beg aku.. konduktor tuh kate..

'adik... tak boleyh ke na pegang2.. sikit jep...'

memang bro nie nak maen api en ngan gua.. aku pon angin ar...

'ko nie giler kew baru pas mati bini?? pakcik!!! nanti turonkan dia nie dekat HTAA tuh..!! bia dokter cek kepale dia nie masok air kew hape!!!!'

sebek muke brother tuh.. tapi malu gak aku.. seme lam bas tuh pandang.. aku turon wat muke budush jep..!!
iiiissshhhh!!!!! budush tul.. tapi berani plak aku cakap gituh erk..
eeeeeeeeee.... bengang3!!!!
xnak naik bas tuh da~~~~~


No comments: